Nightwish – Imaginaerum (jewelcase) – 2011

Nightwish. No cóż. Płytę kupiłem ze względu na niską cenę (30 zł), zachęcającego singla (fajny klimat) i trochę przez to, że ominąłem „Dark Passion Play” na liście zakupów, a jest tam przecież bardzo dobry „The Poet and the Pendulum” i „The Islander”. Więc płytę mam trochę na wyrost i żałuję jej kupna. „Storytime” jest rzeczywiście całkiem przyjemne, ale dość szybko się nudzi; a reszta płyty jest według mnie po prostu przeprodukowana, a Tuomasowi trochę się pokończyły pomysły. Nieźle wyszedł ostatni utwór, który jest jakby orkiestralną kompilacją całego albumu. Niezwykle rozczarował mnie najdłuższy utwór, „Song of myself”. Miałem nadzieję na jakiś sequel wspomnianego „Poety”, niestety utwór jest bardzo, bardzo średni. Tak jak zresztą cała płyta. Co ciekawe, załapała masę dobrych ocen i z pewnością będzie hitem sprzedaży. Ba, do kin niedługo wejdzie film o takiej samej nazwie, ze scenariuszem opartym na tej płycie (oczywiście wraz z muzyką). Może wtedy to będzie lepiej brzmiało. Teraz niestety muszę pozostawić ocenę taką jaką jest i czekać aż fani Nightwisha mnie znajdą w googlach i za to zlinczują.

Mam „najskromniejszą” wersję płyty – jest do wyboru wersja w digipaku, w digibooku i jeszcze kilka innych. I choć muzyce można sporo zarzucić, to jednak artworki stoją na najwyższym (również w całej historii Nightwisha) poziomie. Okładka jest bardzo zachęcająca, ręcznie rysowane rysunki w książeczce też bardzo dobrze oddają klimat symfonicznego metalu. Widać, że Nightwishowcy otrzymali na produkcję tego krążka niemało środków.

Nightwish - Imaginaerum
Przód
Nightwish - Imaginaerum
Środek i płyta
Nightwish - Imaginaerum
Książeczka
Nightwish - Imaginaerum
Książeczka
Nightwish - Imaginaerum
Książeczka
Nightwish - Imaginaerum
Książeczka
Nightwish - Imaginaerum
Książeczka
Nightwish - Imaginaerum
Tył

Barcode / Kod kreskowy 727361278922
Wytwórnia Nuclear Blast GmbH
Nr. Katalogowy Nuclear Blast 27361 27892
Wydawnictwo zawiera Jewelcase, 24 stronicową książeczkę, płytę
Ocena Ocena za wydanie
Skomentuj

