The Pineapple Thief – All the Wars (2cd, digibook) – 2012

O The Pineapple Thief słyszałem już kilka razy. „Podobno grają całkiem fajnie”… Poza tym jedna z moich ulubionych wytwórni – Kscope – ma ich pod swoimi skrzydłami. Gdy zobaczyłem piękną okładkę nowego albumu, oraz to, że ma wyjść w kochanym przeze mnie digibooku – dałem się namówić i zamówiłem album. Ze świadomością, że artworki które zobaczę w środku będą równie spektakularne co okładka, po przeczytaniu wywiadu z fotografem.

Ale wyszło jak wyszło… muzyka to tak naprawdę parodia prog-rocka. Na pierwszy rzut ucha rzucają się okropnie miałkie teksty, a także irytująca maniera wokalna wokalisty. Warstwa muzyczna próbuje udawać coś ambitnego, ale bardziej przypomina coś nagranego bez cienia pomysłu. Choć melodie są dość chwytliwe to jednak nudzą się niesamowicie szybko. A potem już tylko rodzą irytację… Całości patosu i wręcz karykaturalnego wydźwięku dodaje orkiestra i chóry. Nie mam pojęcia co one robią, ale pasują tu jak Steven Wilson na wiejskiej dyskotece. Muzycy (albo marketingowcy, już sam nie wiem…) chyba pomyśleli, że jak ludzie usłyszą orkiestralne aranżacje to pomyślą o „All the Wars” jako dziele dojrzałym. Nic z tego, bardziej przypomina to dziecinadę w stylu „stać nas na orkiestrę, to ją weźmiemy, chociaż nie wiemy po jaką cholerę!”. Podsumowując: ogromny zawód i płyta, którą wywaliłem z dysku. A ładny na pierwszy rzut oka digibook będzie mi przypominał o mojej „porażce”.

No właśnie – digibook. Gdy go po raz pierwszy miałem w ręku pomyślałem – łał! Twarda okładka zrobiona z dobrego, śliskiego, nietypowego materiału. Okładka rzeczywiście też wyglądała super. Ale co było dalej to nawet szkoda opowiadać. Nie dość, że zdjęcia artystyczne z jakichś niewyjaśnionych przyczyn są niskiej jakości (w sensie rozdzielczości) to jest ich zaledwie kilka. A każda z nich powtarza się co najmniej parę razy. Chociażby art z okładki – w sumie jest 4 razy! Beznadziejności dodają zdjęcia zespołu, które są tak miałkie jak teksty utworów. Litości. Po raz pierwszy daję tak niską notę za wydanie w digibooku.

Ocena albumu: 0+

The Pineapple Thief - All the Wars Digibook
Prezentacja
The Pineapple Thief - All the Wars Digibook
Przód
The Pineapple Thief - All the Wars Digibook
Środek – jedna z najbardziej wkurzających rzeczy w tym wydawnictwie – ten sam art 4 razy pod rząd (biorąc pod uwagę okładkę)
The Pineapple Thief - All the Wars Digibook
Książeczka z beznadziejnymi zdjęciami zespołu
The Pineapple Thief - All the Wars Digibook
Książeczka. Arty są niskiej jakości technicznej…
The Pineapple Thief - All the Wars Digibook
Książeczka
The Pineapple Thief - All the Wars Digibook
Książeczka
The Pineapple Thief - All the Wars Digibook
Druga płyta
The Pineapple Thief - All the Wars Digibook
Bok
Barcode / Kod kreskowy 802644823027
Wytwórnia Kscope Music
Nr. Katalogowy kscope230
Wydawnictwo zawiera 20-stronicowy digibook, 2 płyty
Ocena

Ocena za wydanie

Skomentuj

