Guilt Machine – On This Perfect Day (cd, jewelcase, russian scam z 2010 roku) – 2009

Album został już zrecenzowany na Płytomaniaku – wpis ten dotyczy „rosyjskiej” wersji. Zobacz wcześniejszy wpis.

Były czasy gdy moje doświadczenie w kupowaniu płyt było znikome. Dlatego każdy człowiek musi popełnić pewne błędy by zapamiętać sobie coś na całe życie.

Zafascynowany Guilt Machine postanowiłem kupić album. Niestety jego cena była dość wysoka jak na moje tamtejsze możliwości (50 zł za zwykłą edycję i po 60/70 za specjalne to dla 15 latka bądź co bądź bardzo dużo). Już myślałem, że łut szczęścia sprawił, że znalazłem licytację z albumem w akceptowalnej cenie. Podbijając cenę udało mi się wygrać. Gdy już zapłaciłem (około 30 zł z przesyłką) sprzedawca wysłał do mnie e-maila, że nastąpiła pewna pomyłka. Napisał po prostu, że ma wersję wydaną nie przez Mascot Records tylko przez IROND. Tak to wszystko miało być bez żadnej różnicy. Naiwny odpowiedziałem, że nie ma problemu.

W taki oto sposób stałem się właścicielem pierwszej płyty, którą ludzie określają „Russian Scam”. O co w tym chodzi? Otóż jak wiadomo Rosja to jest dość nietypowy kraj. Prawa autorskie z prawdziwego zdarzenia tam nie obowiązują. No ale przemysł muzyczny jakoś radzić sobie przecież musi. Dlatego sporo płyt jest osobno wydawanych przez chociażby właśnie IROND na terenie Rosji, otrzymując zgodę „macierzystej wytwórni”. Taka płyta jest sprzedawana po o wiele niższej cenie i w większości na rynku zagranicznym są nic nie warte. Szczególnie, że informowani jesteśmy, że sprzedaż i dytrybucja poza terytorium Rosji, Białorusi i Ukrainy jest nielegalna. Tak więc posiadam nielegalnego-legala. Ale żeby nie było aż tak źle to wydanie jest rzeczywiście idealnie odwzorowane. Żadnego spadku jakości muzyki czy artworków, książeczka gruba na dobrym papierze. Jedynie jesteśmy uraczeni dodatkowymi informacjami cyrylicą oraz właśnie zakazem sprzedaży poza rosjopodobnymi krajami.

Ocena albumu: 4

Guilt Machine - On This Perfect Day Russian Edition
Okładka. Pudełko mocno porysowane – korzystałem z niego często, a to były jeszcze czasy, gdy nie chroniłem płyt przed czynnikami fizycznymi.
Guilt Machine - On This Perfect Day Russian Edition
Środek
Guilt Machine - On This Perfect Day Russian Edition
Bok
Guilt Machine - On This Perfect Day Russian Edition
Książeczka nie ustępuje wersji „zwykłej”.
Guilt Machine - On This Perfect Day Russian Edition
Książeczka
Guilt Machine - On This Perfect Day Russian Edition
Książeczka
Guilt Machine - On This Perfect Day Russian Edition
Książeczka
Guilt Machine - On This Perfect Day Russian Edition
Informacje o prawach autorskich…
Guilt Machine - On This Perfect Day Russian Edition
Tył
Barcode / Kod kreskowy Brak. Takie rzeczy tylko w Rosji.
Wytwórnia IROND / Dark Division
Nr. Katalogowy IROND CD 09-DD769
Wydawnictwo zawiera Jewelcase, 24-stronicową książeczkę, płytę
Ocena

Ocena za wydanie

2 myśli nt. „Guilt Machine – On This Perfect Day (cd, jewelcase, russian scam z 2010 roku) – 2009”

  1. Genialna okładka:) Pamiętam jak ją zobaczyłem w recenzjach w Teraz Rocku – miłość od pierwszego wejrzenia – ale płyty nigdy nie przesłuchałem:P

    1. Tak, okładka jest super, tak samo jak arty w środku. Ta sama osoba robiła grafiki do albumu „Victims of the Modern Age” innego projektu Arjena Lucassena – Star One. Już wkrótce na PM 😉
      A póki co polecam posłuchać Guilt Machine – w końcu to dobra płyta jest!

Skomentuj

